Wil je de foto's groter bekijken, klik dan een keer op de foto voor een groter resultaat en 2 keer voor de optimale grootte.

donderdag 7 april 2011

Niet een, maar twee !


Afgelopen zondag weer even naar de plek geweest waar de IJsvogels zich ophouden. Ik ben dit keer iets lager, aan de waterrand gaan zitten.
Het was best nog wel vroeg, half negen toen ik daar aan kwam. Ik ben op mijn plekje gaan zitten ( had zelfs mijn hond bij me) en toen ik eenmaal zat kwam ik erachter dat ik niet de enige was.....

Aan de overkant van de sloot zaten twee heren achter een schuilnet. Duidelijk kwamen zij ook voor de IJsvogel. Ik vond dat " net" nou niet zo'n uitkomst. Je wordt er nog steeds door herkend en het mag niet te dicht gecamoufleerd zijn, anders dan kun je er niet door heen fotograferen.

De heren zaten aan de kant van het nest, naar mijn idee de verkeerde kant.
Het IJsvogeltje vloog regelmatig langs, maar netjes op de daarvoor in het water geplante stok gaan zitten, nee hoor!
Op een gegeven moment ging hij iets verder weg op een tak zitten, dicht boven het water. Voor mij aan de overkant. Door de dichte bossages konden de heren hem volgens mij niet zien.
Ik heb wel maximaal moeten inzoemen om hem te kunnen zien, en wat bleek...
Het waren er zelfs twee!
Mannetje en vrouwtje, dicht bij de opening van een nest. Ik heb zoveel mogelijk foto's gemaakt en maar gehoopt dat er een geslaagde tussen zit.
Perfekt istie nog lang niet, maar ik kom steeds een stapje dichterbij.



Hopelijk wordt de volgende fotoblog nog leuker, met nog mooiere foto's. Ik ga gewoon weer posten. Het zal me toch een keer lukken?

Groetjes Odette











19 opmerkingen:

  1. Vind het heel leuk 2 op die tak vraag me ag waren de heren aan de overkant niet boos?op jou en je hond / Het word wel spannend hoor en ik hoop dat er niet nog veel spotters bij komen dat zou de rust denk ik verstoren
    Bewonder je om je geduld en volhardendheid en dat gaat beloont worden
    groetjes jacky

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi ,

    Jij bof zeg geweldig , je ziet het geduld word rijkelijk beloond.

    Groetjes Wendelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hai Odette,

    De topfoto is er nog niet, maar het is wel een geweldig moment. Het kan bijna niet anders dan dat er nakomelingen gaan komen en wanneer die het nest verlaten heb je iets meer tijd om ze te fotograferen. Dit is toch fantastisch om mee te maken? Heel veel mensen hebben nog nooit een ijsvogel gezien en jij ziet er 2.
    Die topserie gaat er zeker komen, nu je de juiste plek weet.
    Ik vind trouwens dit soort foto's waarin je de dieren in hun leefomgeving ziet, vaak nog mooier dan flinke close-ups.
    Ik krijg er weer zin in!

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig om dit te mogen bewonderen,
    blijf daar maar posten.... de mooiste opnames ga je er nog zeker maken.

    Groetjes, Joop

    als je nogeens samen wil gaan.....dan hoor ik het wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Odette,
    Wat een geluk . Er zijn mensen die krijgen de ijsvogel nooit op de foto.
    En jij zet gelijk twee ijsvogels op de foto gave foto’s top.
    Groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het een pracht foto, ik wou dat ik ze ook eens zo voor mijn lens kreeg.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Joepie Odette! Eén ijsvogel ben je al blij mee, maar twee tegelijk!! Super!
    Het kan niet anders dat dan jij binnenkort ons allemaal jaloers maakt met superbeelden, want de aanhouder wint ;)
    Succes en groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jeetje 2!!! Wat een mooi moment, dit is echt genieten. Ik zie het helemaal voor me, mooi gedaan. Groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gààf Odette, twee ijsvogels tegelijk!
    Leuk dat je aan de goede kant zat deze keer.
    Ik ben benieuwd of het je lukt om nog meer foto`s van ze te maken.
    Veel plezier aan de waterkant,
    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. dit is even een gelukzalig gevoel, je bent vast met een dikke glimlach naar huis gegaan. Twee te gelijk om één foto. Super om mee te maken en dat op het plekje waar je heerlijk in de zon kan zitten op een boomstam..

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een super mooi en bijzonder moment! Ik ben nog steeds op zoek naar mijn eerste foto van de ijsvogel ... (heb ze al wel gezien ,maar nog niet kunnen fotograferen.

    Jouw foto is natuurlijk extra bijzonder omdat het er twee zijn ... top!

    Groetjes,Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Odette,
    toll, dass es Eisvögel bei euch gibt, ich habe die leider noch nie in Natur gesehen.
    Ich danke Dir auch für deinen Kommentar zu meinen Bildern.
    Ich wünsche Dir ein schönes Wochenende.
    LG Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow! Liebe Odette, Eisvögel mal in "Natura" zu sehen und sogar abzulichten, ist ja mehr als nur grandios – es ist wundervoll, mein Kompliment.

    GLG Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Odette,

    Wat leuk je uitgebreide beschrijving en voorbereiding erbij. Ik herken het meteen allemaal. Het begin is er, en dan meteen 2 in 1 klap!!! Super.

    Ben benieuwd naar het vervolg...

    to be continued...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Odette,

    Heel mooi dat je er nu twee voor de lens hebt gekregen.
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Odette,
    via via kwam ik op je site en heb vol bewondering naar je ijsvogel foto's gekeken.
    Wat een voorrecht om hun locatie gevonden te hebben. Houd ze in de gaten, wie weet komen er nog jonkies in beeld.
    Ik zet je op mijn volgers lijst om het vervolg van je foto's te zien.
    groeten,
    Ron

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Odette
    Ik ben er ook al een paar maal geweest...Ik heb ze eén keer zien vliegen..
    Helaas geen foto's kunnen maken..
    En jij krijgt er twee in één foto :)
    Wat zijn ze mooi!
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo Odette,
    dank für deinen Kommentar (Zeche Zollern), ich habe das mal ausprobiert und habe das Bild mit dem Kran bearbeitet, sieht echt toll aus. Danke für den Tipp.
    LG Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gaaf he, die ijsvogeltjes. En toch wel een geslaagde foto hoor, met die twee vogels. Ik heb vandaag op mijn ijsvogelplekje het beestje ook weer gezien en ik had bijna een mooie foto...Bijna...want mijn camera liet me in de steek en stelde scherp op een tak achter de vogel, grrrrr, baalde wel, want het volgende moment wassie weg en na een uur nog niet terug. Morgen misschien weer even proberen.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen