Wil je de foto's groter bekijken, klik dan een keer op de foto voor een groter resultaat en 2 keer voor de optimale grootte.

donderdag 10 februari 2011

Ongeduldige Beagle....

Ik ben wat aan het stoeien geslagen met mijn nieuwe externe flitser, de Canon Speedlite 430 EX II. Omdat ik een model nodig had, lag de keuze op mijn hond Gizmo voor de hand.
Aangezien ik niet over een professionele foto studio beschik, heb ik de meubels in de woonkamer maar aan de kant geschoven, strijkplank te voorschijn gehaald en een kleed hierover heen gedrapeerd, zie hier mijn eigen studio!


Bij deze foto heb ik gebruik gemaakt van de ingebouwde flitser. Je krijgt dan een harde schaduw te zien op de achtergrond. Dat heb ik geprobeerd te verhelpen door gebruik te maken van een externe flitser, voorzien van een omnibounce of diffuser, die het licht zachter maakt en beter verspreid.


Even een andere achtergrond proberen en wat accessoires ernaast. Gizmo werkt hier nog redelijk mee....


Het kleed begint al te verschuiven, omdat meneer niet netjes stil blijft zitten. Ik begin ook al aardig door mijn honden koekjes heen te raken. Nog snel even wat foto's maken.


"Waar heb je die koekjes nou gelaten ? " Foto is ondanks de flits toch bewogen omdat een ongeduldige beagle zijn neus in de lucht steekt op zoek naar eten.


"Zie je nou wel, dat je honden koekjes verstopt had... Ik rook ze al vanaf een afstand. En nou opschieten want ik heb nog meer te doen..."


" Pff, bekijk het maar met je foto's...."

Ondanks een niet meewerkende Beagle, ben ik er toch achter gekomen dat een externe flitser, voorzien van een omnibounce, het mooiste licht effect geeft. Weer wat geleerd. En nog een tip; gebruik vooral geen Beagle als model! 
Tot de volgende Blog,
groetjes Odette

9 opmerkingen:

  1. Leuk model Odette....prima foto's.

    grt, joop

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Odette
    moie foto's leuke hont.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat is het toch een schat voor je om zo geduldig voor je te gaan zitten, je flitser heeft mooi werk gedaan, je ziet goed verschil. En je nieuwe studio is wel een uitkomst om het zo te doen..ik doe het met stoelen....we komen er wel..je gaat de goede kant op met je model.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke foto's van een mooi hondje. Leuk om het verschil te zien van de verschillende flitsers.
    Gr
    Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk expiriment Odette en de foto`s met externe flitser zijn inderdaad het mooist.
    Wat leuk dat Gizmo zo mooi blijft zitten, handig zo`n huis-model.
    Met de witte achtergrond vind ik mooier dan met het drukke.
    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hihi wat een giller, vind nog dat hij aardig heeft meegewerkt, je hebt toch best wel wat foto's kunnen maken om te oefenen. Zijn leuk geworden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Odette,
    Ik heb helemaal geen verstand van flitsers, maar ik zie goed het verschil tussen de eerste en de tweede foto, interessant.
    Wat een heerlijk model trouwens, leuk hoor!
    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I love the photo of Gizmo sniffing the air for his biscuits...what a cute Beagle!

    BeantwoordenVerwijderen