Wil je de foto's groter bekijken, klik dan een keer op de foto voor een groter resultaat en 2 keer voor de optimale grootte.

donderdag 23 december 2010

Winters AWD


Maandag 20 December samen met mijn man Harry naar de Amsterdamse waterleidingduinen gegaan. hij heeft al zo veel foto's van het vosje voorbij zien komen dat hij deze nu graag in het echt wilde tegenkomen. Het weer was gewoon super ! Ook lag er nog genoeg sneeuw , en waren alle bomen en struiken met een witte laag bedekt. Ideaal voor een fotomiddag.




We hadden de auto bij ingang Zantvoortselaan geparkeerd. Vandaar het Noordoosterkanaal overgestoken. Vanaf deze brug heb je al een prachtig uitzicht over het duingebied.We hebben de verharde ( besneeuwde) weg gelopen die langs het Renbaanveld loopt. Onderweg mijn ogen uitgekeken naar het Witte Wonder landschap, en de vele diersporen.

Aangekomen op de bekende plek in de AWD, waar de vosjes zich ophouden, kwamen we medeblogger Greet tegen die via ingang Oase deze kant op was gekomen. Mijn man harry was erg benieuwd naar het vosje. we zijn even in de schuilhut gaan zitten wachten en net toen ik een rondje eromheen liep, zag ik de vos lopen . Ik liep terug om mijn camera te pakken en zei enthousiast; "Het vosje is er" Alleen heeft het vosje zich niet meer laten zien die middag....
Op de bekende plek maar wat foto's gemaakt en toen weer richting zandvoortselaan gelopen.



Onderweg terug regelmatig achterom gekeken naar de mooie zonsondergang. De zon stond natuurlijk al laag, wat heel fraai licht opleverde.





Bijna bij de uitgang, nog even achterom kijken..... In de verse sneeuw zie je de sporen van de langlaufers die we tegen zijn gekomen. Dieren hebben we helaas die middag, op wat vogels en zwanen na, niet gezien. Ik hoop dat ik mijn man Harry de volgende keer weer mee krijg. In vossen gelooft hij niet meer.....
Tot de volgende Blog.




10 opmerkingen:

  1. Mooie foto's Odette!! Wel balen voor Harry dat hij het vosje niet heeft gezien, dat gekke beest is altijd aan het poseren en prompt verdwijnt hij als je hem wil laten zien!

    Wat is de wereld mooi hé met al die sneeuw!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel een mooie wandeling gehad. Wat jammer nu voor Harry, had wel leuk geweest als hij rugzakje ook even had gezien. Je winterse landschapjes zijn wel plaatjes geworden..Volgende keer gaan we met z'n tweetjes, misschien hebben we meer geluk....vosje vindt vrouwtjes misschien leuker..
    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Odette

    Wat leuk om jou blog te bekijken, je laatste opnames met de AWD in sneeuw gehuld zijn heel erg mooi.....ja , ook s'winters is het er prachtig.

    Groetjes en tot ziens, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hà Odette,
    Ja was leuk dat ik je tegen kwam en wat was het een mooie dag hè!
    Je landschap`s foto vind ik erg mooi.
    Ik hoop dat je de volgende keer wel vossen ziet, Harry moet gewoon nog een poging wagen.
    Misschien wat eerder gaan, de vossen waren aan het eind van de dag natuurlijk al volgevreten van alles wat ze gekregen hadden.
    De foto van het vosje op je welkomst (of start pagina) vind ik helemaal sùper!
    Tot ziens,
    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Odette,

    Leuk dat je ook een blog bent begonnen.
    Jammer dat je de vos niet vast hebt kunnen leggen.
    Heel mooie landschap foto's van het bekende gebied :-)
    Bedankt voor je reactie.
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wow, sind das tolle Bilder!!
    Gruß Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Odette, via Daytona kom ik op jouw blog. Ook een liefhebber van natuur. Je hebt prachtige kleurrijke fotos op je blog. Ik ga je blog volgen.
    Mvg,
    Auke Hoekstra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Odette,
    Ik kom hier via Henk Bos, en volgens mij zit jij ook op de AWD-hyve.
    Je hebt hier een mooie reeks foto's staan, wat een prachtig weer was het die dag, zulke blauwe lucht heb ik al een tijdje niet gezien. Mooie landschappen. Ik ga je volgen
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Odette
    Een Prachtige dag in de AWD...En als je dan de vos bij de schuilhut ziet..Ja dan wil je hem natuurlijk ook op de foto.
    Ook ik heb dat een keer gehad...Gooide wat in de prullebak (bij de schuilhut) en daar stond de vos..Ik terug mijn camera halen.
    Maar de vos ook nooit meer gezien.
    Ik vind dat Harry de volgende keer weer mee moet hoor :)
    Groetjes Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Odette
    ik heb genoten van je mooie foto's van de AWD.
    veel foto plezier in 2011.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen